Połowa wakacji już za nami. Sierpień to miesiąc, kiedy większość osób jest już po urlopie i zaczyna pomału myśleć o powrocie do codziennej rutyny. Już za kilka tygodni zaczną się przygotowania do powrotu do szkoły, niezależnie od tego jak będzie ona wyglądać.
Dla naszej branży lipiec to jeden z najsłabszych miesięcy w roku. Większość z nas jest na wakacjach i nie myśli o zakupach elektroniki. Dlatego zawsze przygotowujemy się na akcję „back to school”, kiedy rzeczywiście sprzedaż mocno rośnie. Taki trend utrzymuje się aż do jesieni. W zeszłym roku wzrosty sprzedaży odnotowaliśmy zarówno w sklepach stacjonarnych jak i w sklepie internetowym, gdzie liczba klientów wzrosła o blisko 7% w porównaniu kwartał do kwartału. Jestem przekonana, że w tym roku również ta tendencja utrzyma się. Na pewno duża część naszych klientów będzie poszukiwać sprzętu do nauki i pracy zdalnej, by już teraz przygotować się na ewentualne obostrzenia
komentuje Karolina Pietz-Drapińska, dyrektor marketingu i PR Grupy Komputronik
- Komputery i komponenty
- Laptopy
- Aplikacje biurowe - MS Office 365
- Drukarki i akcesoria do druku
- Routery
- Smartfony
- Akcesoria do sprzątania
Dostrzegamy mocne podobieństwo koszyków zakupowych podczas pandemii i tzw. BTS. Wyraźnie widać, że klienci poszukują przede wszystkim sprzętu do pracy i nauki, w tym tej zdalnej. Myślę, że konsumenci są coraz bardziej świadomi i chcą być gotowi na każdą ewentualność. Już w połowie sierpnia wystartujemy z nową kampanią, w której klienci znajdą najpotrzebniejsze urządzenia i rozwiązania do nauki, a także będą mogli odebrać vouchery na kolejne zakupy
dodaje Karolina Pietz-Drapińska