Rozpoczęły się zapisy do 2. edycji Gigathonu, czyli największego w kraju konkursu programistycznego (hackathonu) dla dzieci i młodzieży. Sponsorem głównym wydarzenia jest Komputronik.
Najmłodsi programiści rywalizują w oparciu o programowanie w środowisku Minecraft Education, nieco starsi w Scratchu, a młodzież w wieku 13-18 lat w jednym z trzech klasycznych języków programowania: Python, C# lub C++. Konkurs przeznaczony jest dla tych, którzy mają już wiedzę o tworzeniu kodu, ale zależy nam na tym, żeby dotrzeć do jak najszerszego grona chętnych, dlatego na naszej stronie internetowej umieściliśmy materiały szkoleniowe pomagające przygotować się do każdego z etapów konkursu. Można tam znaleźć przykłady zadań, pomocne programy do pobrania czy porady ekspertów. Osobny pakiet przygotowaliśmy dla nauczycieli czy rodziców, którzy chcieliby wesprzeć dzieci w przygotowaniach do Gigathonu”
- tłumaczy Dawid Leśniakiewicz, współzałożyciel Gigantów Programowania.
W branży technologicznej dzieje się dziś bardzo dużo: pojawiają się nowe, innowacyjne urządzenia, świat cyfrowy wkracza w kolejne obszary naszego życia, coraz większą rolę odgrywa sztuczna inteligencja. Wszystko to wymaga dziś i będzie wymagało w przyszłości całej rzeszy specjalistów, którzy będą w stanie sprostać wyzwaniom współczesnej gospodarki i świata nauki. Dlatego Komputronik chętnie wspiera inicjatywy, które przyczyniają się do rozwoju młodych ludzi, pomagają w realizowaniu marzeń, wskazują przyszłościową ścieżkę rozwoju czy pomagają w walce z wykluczeniem cyfrowym. Gigathon, po części, realizuje wszystkie te zadania”
- mówi Karolina Pietz-Drapińska, Dyrektor Marketingu i PR Komputronik.
Patronami honorowymi wydarzenia są: Minister Edukacji, Ośrodek Rozwoju Edukacji oraz prezydenci wybranych miast w Polsce. Patronat medialny nad konkursem objęli: Antyweb, CD Action, CD Action Family, Komputer Świat, Miasto Dzieci oraz Radio Nowy Świat.