Komputronik liderem przedświątecznego e-commerce
Komputronik liderem przedświątecznego e-commerce

CASE STUDY

Komputronik liderem przedświątecznego e-commerce

Black Friday, Cyber Monday… Gorączka promocji i zakupów zaczyna się już miesiąc przed świętami. Potwierdzają to wyniki sklepu internetowego Komputronik. Według danych z portalu Ceneo, najstarszy polski sklep internetowy notuje znaczący wzrost odwiedzin - aż o 80 procent.

Jedna z największych w Polsce sieci sklepów z asortymentem komputerowym, oferującym także produkty z działów home, RTV i AGD (oraz wielu innych), po raz kolejny ma powody do radości. W grudniu liczba odwiedzin i ruch na stronie sklepu Komputronik zwiększają się o ok. 50 proc. w stosunku do listopada. W zestawieniu z ruchem generowanym w październiku, jest to wzrost aż o 80 proc. W tym okresie można zaobserwować także znaczący wzrost liczby nowych klientów.

Dobre wyniki polskiej firmy są związane nie tylko z przedświątecznymi promocjami i zakupem prezentów. Duży wpływ mają na nie także liczne ułatwienia, wynikające z nastawienia na klienta. Są to np. możliwość śledzenia przesyłek czy opcja turbokurier, który dostarcza zakupy w największych miastach w Polsce. Bardzo ważnym elementem jest też szeroki zakres kategorii produktowych i ich dostępność – dzięki temu możemy kupić wszystkie prezenty w jednym sklepie online. To opcja wygodna i bezpieczna, wybierana przez coraz większe grono klientów.

Mając w ofercie produkty zarówno gamingowe, hardware, jak i szeroką gamę Home&Beauty oraz zabawek, każdy e-sklep staje się wyjątkowo podatny na szczególnie wzmożony ruch na stronie w okresie świątecznym, są to bowiem tak zwane ''żelazne kategorie prezentowe''. Od lat również sami producenci sprzętu elektronicznego przygotowują premiery swoich flagowych produktów właśnie w okolicach świąt, niejako podbijając bębenek swoim dystrybutorom.

Mariusz Wesołowski, ekspert od branży e-commerce

Coraz większy ruch w e-sklepach, takich jak Komputronik, generują też urządzenia mobilne. Lubimy kupować nie tylko w domowym zaciszu, ale gdziekolwiek, gdzie się znajdujemy – w pracy, na podwórku, na plaży, na lunchu. Zwracamy też większą uwagę na bezpieczeństwo zakupów online i dostępność produktów – szczególnie w gorącym czasie przedświątecznym.

To, na co w sposób szczególny właśnie w tym okresie zwracają uwagę klienci e-sklepów, to nie tylko długość i komplementarność produktowego ogona, ale przede wszystkim dostępność towaru, czas realizacji dostawy oraz wypracowana renoma e-sklepu. Za taką ''gwarancję'' klient gotów jest zapłacić odpowiednio wyższą cenę. Nie jest to zresztą niczym nadzwyczajnym, to przecież tak zwana obietnica marki, o której mówił Al Ries w ''Wojujących strategiach''.

Mariusz Wesołowski, ekspert od branży e-commerce

Powiązane artykuły
Komputronik najbardziej zaufanym sklepem

Ceneo.pl już po raz dziewiąty przedstawił ranking najlepszych sklepów internetowych w Polsce. W kategorii technologia zwyciężył Komputronik, otrzymując tytuł „Zaufanego Sklepu”. 3 miliony internautów oceniło sklepy w 14 zróżnicowanych obszarach.
Ekipa Komputronik Gaming odlicza dni do corocznego PGA

Co roku Poznań Game Arena rozgrzewa amatorów gier komputerów do czerwoności. To najważniejsze w branży wydarzenie przyciąga nawet 80 tysięcy odwiedzających, na których czeka 1000 stanowisk do gry, 3 dni nieustannej rozrywki w 10 pawilonach. Podczas tegorocznej edycji, kt
Komputronik świętuje 22 urodziny

Komputronik to jeden z największych retailerów na polskim rynku. Firma obchodzi właśnie 22-lecie swojej działalności i podsumowuje ostatnie sukcesy. Podążając za wieloletnim doświadczeniem, również z okazji swoich urodzin Komputronik wychodzi naprzeciw potrzebom swoich k
Rusza Fundacja Komputronik wspierająca innowacyjnymi narzędziami

Ułatwianie dostępu do innowacyjnych narzędzi wspierających nowoczesną edukację i motywujących do osiągnięcia sukcesu osobistego i zawodowego to cel nowo powstałej Fundacji Komputronik. Firma, która już za chwilę świętować będzie swoje 22 urodziny, postanowiła stworzyć sz
Na Twój adres e-mail została wysłana prośba o potwierdzenie subskrypcji.
Potwierdzając subskrypcję wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w celu otrzymywania treści publikowanych w serwisie.