Komputronik liderem przedświątecznego e-commerce
Komputronik liderem przedświątecznego e-commerce

CASE STUDY

Komputronik liderem przedświątecznego e-commerce

Opublikowany

Black Friday, Cyber Monday… Gorączka promocji i zakupów zaczyna się już miesiąc przed świętami. Potwierdzają to wyniki sklepu internetowego Komputronik. Według danych z portalu Ceneo, najstarszy polski sklep internetowy notuje znaczący wzrost odwiedzin - aż o 80 procent.

Jedna z największych w Polsce sieci sklepów z asortymentem komputerowym, oferującym także produkty z działów home, RTV i AGD (oraz wielu innych), po raz kolejny ma powody do radości. W grudniu liczba odwiedzin i ruch na stronie sklepu Komputronik zwiększają się o ok. 50 proc. w stosunku do listopada. W zestawieniu z ruchem generowanym w październiku, jest to wzrost aż o 80 proc. W tym okresie można zaobserwować także znaczący wzrost liczby nowych klientów.

Dobre wyniki polskiej firmy są związane nie tylko z przedświątecznymi promocjami i zakupem prezentów. Duży wpływ mają na nie także liczne ułatwienia, wynikające z nastawienia na klienta. Są to np. możliwość śledzenia przesyłek czy opcja turbokurier, który dostarcza zakupy w największych miastach w Polsce. Bardzo ważnym elementem jest też szeroki zakres kategorii produktowych i ich dostępność – dzięki temu możemy kupić wszystkie prezenty w jednym sklepie online. To opcja wygodna i bezpieczna, wybierana przez coraz większe grono klientów.

Mając w ofercie produkty zarówno gamingowe, hardware, jak i szeroką gamę Home&Beauty oraz zabawek, każdy e-sklep staje się wyjątkowo podatny na szczególnie wzmożony ruch na stronie w okresie świątecznym, są to bowiem tak zwane ''żelazne kategorie prezentowe''. Od lat również sami producenci sprzętu elektronicznego przygotowują premiery swoich flagowych produktów właśnie w okolicach świąt, niejako podbijając bębenek swoim dystrybutorom.

Mariusz Wesołowski, ekspert od branży e-commerce

Coraz większy ruch w e-sklepach, takich jak Komputronik, generują też urządzenia mobilne. Lubimy kupować nie tylko w domowym zaciszu, ale gdziekolwiek, gdzie się znajdujemy – w pracy, na podwórku, na plaży, na lunchu. Zwracamy też większą uwagę na bezpieczeństwo zakupów online i dostępność produktów – szczególnie w gorącym czasie przedświątecznym.

To, na co w sposób szczególny właśnie w tym okresie zwracają uwagę klienci e-sklepów, to nie tylko długość i komplementarność produktowego ogona, ale przede wszystkim dostępność towaru, czas realizacji dostawy oraz wypracowana renoma e-sklepu. Za taką ''gwarancję'' klient gotów jest zapłacić odpowiednio wyższą cenę. Nie jest to zresztą niczym nadzwyczajnym, to przecież tak zwana obietnica marki, o której mówił Al Ries w ''Wojujących strategiach''.

Mariusz Wesołowski, ekspert od branży e-commerce

Udostępnij

Powiązane artykuły
Komputronik dla miłośników kawy

temu

Mała czarna, duża biała, z pianką, latte… Niejedno ma imię, a dla wielu jej spożywanie ma charakter rytuału, bez którego dzień byłby znacznie mniej przyjemny. Pobudza do działania, podnosi na duchu, a jej zapach potrafi ukoić nerwy. Kawa nie pyta. Kawa rozumie. Dla tych, którzy uwielbiają jej smak i aromat, Komputronik stworzył specjalną Strefę Kawy. 
Real Time Marketing w wydaniu Komputronika

temu

Tegoroczny Mundial nie zakończył się dla Polaków sukcesem. Seria porażek szybko zakończyła udział polskiej reprezentacji w walce o zwycięstwo i pozostawiła u kibiców niedosyt. Zupełne przeciwieństwo stanowią działania marek, które zainspirowane ważnym sportowym czasem, prowadziły zintensyfikowane kampanie reklamowe w oparciu o Real Time Marketing. Jedną z lepiej przygotowanych firm podczas ubiegłych Mistrzostw Świata był Komputronik, który zakończył turniej ze wzrostem odsłon witryny, odwiedzin w sklepie stacjonarnym i przede wszystkim ze wzrostem sprzedaży.
Wojciech Buczkowski: to był wymagający rok, ale wyniki są zadowalające – wstępne wyniki finansowe Komputronik w 2017 roku

temu

Znacznie niższy wynik brutto w porównaniu do ubiegłego roku oraz spadek EBITDA – to dane, które znalazły się we wstępnym podsumowaniu finansowym 2017 roku Komputronik. „To był wymagający rok, ale wyniki są zadowalające. Udało nam się utrzymać wzrost sprzedaży detalicznej i wzrost ogólnej marży” – komentuje wpływ zdarzeń jednorazowych na ostateczne rezultaty Wojciech Buczkowski, Prezes Komputronik S.A.
Łatwe płatności Apple Pay – już w Komputronik

temu

Usługa płatności Apple Pay to odpowiedź na aktualne potrzeby rynku. Klienci chcą płacić w sposób łatwy, szybki i przyjemny. Od 19 czerwca w Polsce usługa dostępna jest w Polsce, umożliwiając płatności mobilne, wykorzystując telefon zamiast karty płatniczej. W Komputronik płatności w takim modelu testowano już od kilku tygodni, dzięki czemu sklepy są w pełni gotowe na obsługę Apple Pay.