Komputronik liderem przedświątecznego e-commerce
Komputronik liderem przedświątecznego e-commerce

CASE STUDY

Komputronik liderem przedświątecznego e-commerce

Opublikowany

Black Friday, Cyber Monday… Gorączka promocji i zakupów zaczyna się już miesiąc przed świętami. Potwierdzają to wyniki sklepu internetowego Komputronik. Według danych z portalu Ceneo, najstarszy polski sklep internetowy notuje znaczący wzrost odwiedzin - aż o 80 procent.

Jedna z największych w Polsce sieci sklepów z asortymentem komputerowym, oferującym także produkty z działów home, RTV i AGD (oraz wielu innych), po raz kolejny ma powody do radości. W grudniu liczba odwiedzin i ruch na stronie sklepu Komputronik zwiększają się o ok. 50 proc. w stosunku do listopada. W zestawieniu z ruchem generowanym w październiku, jest to wzrost aż o 80 proc. W tym okresie można zaobserwować także znaczący wzrost liczby nowych klientów.

Dobre wyniki polskiej firmy są związane nie tylko z przedświątecznymi promocjami i zakupem prezentów. Duży wpływ mają na nie także liczne ułatwienia, wynikające z nastawienia na klienta. Są to np. możliwość śledzenia przesyłek czy opcja turbokurier, który dostarcza zakupy w największych miastach w Polsce. Bardzo ważnym elementem jest też szeroki zakres kategorii produktowych i ich dostępność – dzięki temu możemy kupić wszystkie prezenty w jednym sklepie online. To opcja wygodna i bezpieczna, wybierana przez coraz większe grono klientów.

Mając w ofercie produkty zarówno gamingowe, hardware, jak i szeroką gamę Home&Beauty oraz zabawek, każdy e-sklep staje się wyjątkowo podatny na szczególnie wzmożony ruch na stronie w okresie świątecznym, są to bowiem tak zwane ''żelazne kategorie prezentowe''. Od lat również sami producenci sprzętu elektronicznego przygotowują premiery swoich flagowych produktów właśnie w okolicach świąt, niejako podbijając bębenek swoim dystrybutorom.

Mariusz Wesołowski, ekspert od branży e-commerce

Coraz większy ruch w e-sklepach, takich jak Komputronik, generują też urządzenia mobilne. Lubimy kupować nie tylko w domowym zaciszu, ale gdziekolwiek, gdzie się znajdujemy – w pracy, na podwórku, na plaży, na lunchu. Zwracamy też większą uwagę na bezpieczeństwo zakupów online i dostępność produktów – szczególnie w gorącym czasie przedświątecznym.

To, na co w sposób szczególny właśnie w tym okresie zwracają uwagę klienci e-sklepów, to nie tylko długość i komplementarność produktowego ogona, ale przede wszystkim dostępność towaru, czas realizacji dostawy oraz wypracowana renoma e-sklepu. Za taką ''gwarancję'' klient gotów jest zapłacić odpowiednio wyższą cenę. Nie jest to zresztą niczym nadzwyczajnym, to przecież tak zwana obietnica marki, o której mówił Al Ries w ''Wojujących strategiach''.

Mariusz Wesołowski, ekspert od branży e-commerce

Udostępnij

Powiązane artykuły
Łatwe płatności Apple Pay – już w Komputronik

temu

Usługa płatności Apple Pay to odpowiedź na aktualne potrzeby rynku. Klienci chcą płacić w sposób łatwy, szybki i przyjemny. Od 19 czerwca w Polsce usługa dostępna jest w Polsce, umożliwiając płatności mobilne, wykorzystując telefon zamiast karty płatniczej. W Komputronik płatności w takim modelu testowano już od kilku tygodni, dzięki czemu sklepy są w pełni gotowe na obsługę Apple Pay.
Polska gola!, czyli o sposobach kibicowania Polaków

temu

Tradycyjnie na ekranie telewizora, na nowoczesnym smartfonie, tablecie czy może na wyświetlaczu laptopa? Dziś sposobów na przeżywanie piłkarskich emocji jest wiele. W jaki sposób Polacy najbardziej lubią oglądać mecze polskiej reprezentacji? I czy chcąc przeżywać polskie gole częściej kupują nowe sprzęty RTV?
Dla tych, którzy…podsuwają pomysły

temu

Śluby, komunie, urodziny i imieniny… Cykl spotkań z rodziną i znajomymi co roku natęża się w miesiącach letnich. Co za tym idzie - sezon prezentowy także. Jak w najlepiej poradzić sobie z niechcianymi prezentami? To proste – stworzyć swoją wymarzoną listę życzeń. Komputronik proponuje swoim klientom łatwy i niezawodny sposób na trafiony prezent. Elektroniczna lista życzeń jest już dostępna na stronie www marki.
„Nie dla nerda” – Komputronik Gaming z nową identyfikacją wizualną

temu

Wyrazistość, estetyka oraz prostota to wyróżniki nowej identyfikacji wizualnej Komputronik Gaming. Marka odświeża wizerunek i planuje działania, które będą budować konsekwentną strategię opartą na filarach: społeczność, autorytet oraz lojalność.

Komputronik Biznes i Geek Girls Carrots łączą siły

Szykuje się nowa, interesująca współpraca w świecie technologii. Jej efektem będzie cykl spotkań Geek Girls Carrots z Komputronik Biznes. Pojawią się oni wspólnie w trzech miastach w Polsce i zaoferują uczestnikom nie tylko wykłady branżowe ze specjalistami, ale też współpracę HR-ową.