Dla tych, którzy podsumowują rok 2017
Dla tych, którzy podsumowują rok 2017

Dla tych, którzy podsumowują rok 2017

Opublikowany

Ubiegły rok był dla marki Komputronik wyjątkowo rozwojowy. Które działania przeniosły się na popularność marki, a które ją tworzyły? Przedstawiamy najważniejsze wydarzenia dla polskiej spółki.

Rok 2017 był dla Komputronik czasem wielkich wyzwań. Już na początku 2018 można stwierdzić, że firma spełniła wszystkie przyjęte przez siebie założenia, a nawet parę dodatkowych.

80 tys. produktów i powiększenie sieci sklepów

Komputronik stale dodaje nowe artykuły do swoich kategorii produktowych. Oprócz działu elektroniki i usług, nieustannie powiększa się też oferta działów RTV i AGD, Dom i ogród, Dziecko, Gaming oraz pozostałych.

W roku 2017 przekroczyliśmy próg 80 000 produktów w naszej ofercie, z czego jesteśmy niezmiernie dumni – chcemy, by nasi klienci znaleźli w naszym sklepie internetowym wszystko, czego szukają. Nie zapominamy także o sklepach stacjonarnych. W ubiegłym roku wystartowaliśmy z 22 nowymi salonami agencyjnymi, odbyły się także dwa duże re-otwarcia istniejących sklepów.

Sławomir Komiński, Dyrektor Sprzedaży Omnichannel w firmie Komputronik

Nowe artykuły wymagają oczywiście odpowiedniego składowania. Wiosną 2017 podpisana została umowa na powiększenie przestrzeni magazynu – jego powierzchnia wynosi teraz 30 554m2. Dla porównania – przestrzenie biurowe siedziby Komputronik mają obecnie powierzchnię 1520m2.

Zmiany, zmiany

Jednym z najważniejszych działań marketingowych roku 2017 była zmiana strategii komunikacji marki. Kampania teaserowa i akcja produktowa „Dla tych, którzy… Komputronik – mamy to!” została bardzo dobrze przyjęta zarówno przez klientów, jak i współpracowników oraz partnerów. Cała kampania widoczna była w działaniach online, kanałach własnych marki, nośnikach mobile oraz outdoorowych, w radiu i w kinach. Nowa strategia będzie kontynuowana w roku 2018. W związku z szybko rozwijającym się sektorem e-commerce, Komputronik zmienił też swoją wewnętrzną strukturę. Utworzony został specjalny dział omnichannel, który pozwala jeszcze lepiej koncentrować się na wszystkich działaniach wspierających sprzedaż internetową.
KT_Prowly_szablon-foto960x640.jpg

Rekordy sprzedażowe

Na pierwsze wyniki nowej strategii i wielokanałowej komunikacji nie trzeba było długo czekać. Rekordy sprzedażowe padły już podczas jednych z najważniejszych akcji konsumenckich w roku 2017 – Black Friday i Cyber Monday (obchodzonego szczególnie w branży IT). Przyjęta została wtedy rekordowa liczba zamówień – o 310% większa niż w roku ubiegłym, a ruch na stronie komputronik.pl wzrósł aż o 70%. Imponująca była też wartość zamówień – zanotowany został wzrost o 300% w stosunku do ubiegłego roku.

Za każdym biznesem stoi człowiek

Oscarowe selfie? Mamy to!

Oscarowe selfie? Mamy to!

Mijający rok był czasem równie owocnym z perspektywy Działu HR. Stało przed nim wiele wyzwań związanych m. in. z obszarami employer brandingu i tzw. „rynku pracownika”, a także employee experience.
Pracownicy Komputronik w Chill Roomie w siedzibie firmy

Pracownicy Komputronik w Chill Roomie w siedzibie firmy

W 2017 roku uruchomiliśmy profile Komputronik Kariera na Facebook’u i Linkedinie, aby jeszcze lepiej komunikować się z kandydatami, którzy chcieliby do nas dołączyć. Byliśmy obecni na targach pracy, na uczelniach i poznańskich Juwenaliach, gdzie bawiły się z nami tysiące osób. Między innymi dzięki temu otrzymaliśmy o 23% więcej aplikacji niż w roku ubiegłym, a finalnie zatrudniliśmy aż 294 nowych pracowników - opowiada Liliana Lisiecka, Dyrektor Działu Rozwoju Zasobów Ludzkich i Organizacji w firmie Komputronik
Pozyskanie nowych kandydatów to jednak nie wszystko. Dział HR zadbał także o obecnych pracowników.
Pracownicy Komputronik w Chill Roomie w siedzibie firmy

Pracownicy Komputronik w Chill Roomie w siedzibie firmy

Naszym obecnym pracownikom oddaliśmy do dyspozycji nowoczesny Chillout Room z trzema strefami umożliwiającymi zarówno aktywny wypoczynek, jak i masaż w strefie ciszy i relaksu. Przygotowaliśmy i wdrożyliśmy pakiety on-boardingowe, rozszerzyliśmy pakiety benefitów, wprowadziliśmy naukę i rozwój poprzez grywalizację – działo się! W efekcie udało nam się utrzymać poziom satysfakcji i zaangażowania wśród naszych pracowników, z czego jesteśmy dumni.

Liliana Lisiecka, Dyrektor Działu Rozwoju Zasobów Ludzkich i Organizacji w firmie Komputronik

Zespół Komputronik na Poznań Business Run 2017

Zespół Komputronik na Poznań Business Run 2017

Nowe kontrakty, nagrody i akcje specjalne

Rok 2017 był czasem nie tylko wyzwań, ale i celebracji sukcesów. Komputronik otrzymał m. in. nagrody od swoich partnerów Huawei, Microsoft i HP czy wyróżnienie w rankingu Mistrzowie Handlu 2017. Świętował podpisanie nowych kontraktów – jednym z nich jest rozbudowa szpitala w Słupcy, którą realizować będzie Komputronik Biznes. Firma Komputronik Biznes podpisała też umowę z Fundacją Carrots, wraz z którą będzie przybliżać tematy związane z nowymi technologiami podczas spotkań w całej Polsce.

Wspólnie ze swoimi partnerami Komputronik obecny był na najważniejszych branżowych eventach, takich jak PGA, ESPORT NOW czy Intel Extreme Masters. Razem z Lenovo zorganizował akcję 30 Days To Pro, promującą młodych i zdolnych graczy.

Wszystkie te wydarzenia przełożyły się także na popularność firmy w sieci. Kanały Komputronik w social mediach cieszą się coraz większym zainteresowaniem odbiorców, a główne fanpage marki na Facebooku: Komputronik, Komputronik Home oraz Komputronik Gaming przekroczyły próg 183 tys. fanów łącznie.

Udostępnij

Powiązane artykuły
Łatwe płatności Apple Pay – już w Komputronik

temu

Usługa płatności Apple Pay to odpowiedź na aktualne potrzeby rynku. Klienci chcą płacić w sposób łatwy, szybki i przyjemny. Od 19 czerwca w Polsce usługa dostępna jest w Polsce, umożliwiając płatności mobilne, wykorzystując telefon zamiast karty płatniczej. W Komputronik płatności w takim modelu testowano już od kilku tygodni, dzięki czemu sklepy są w pełni gotowe na obsługę Apple Pay.
Polska gola!, czyli o sposobach kibicowania Polaków

temu

Tradycyjnie na ekranie telewizora, na nowoczesnym smartfonie, tablecie czy może na wyświetlaczu laptopa? Dziś sposobów na przeżywanie piłkarskich emocji jest wiele. W jaki sposób Polacy najbardziej lubią oglądać mecze polskiej reprezentacji? I czy chcąc przeżywać polskie gole częściej kupują nowe sprzęty RTV?
Dla tych, którzy…podsuwają pomysły

temu

Śluby, komunie, urodziny i imieniny… Cykl spotkań z rodziną i znajomymi co roku natęża się w miesiącach letnich. Co za tym idzie - sezon prezentowy także. Jak w najlepiej poradzić sobie z niechcianymi prezentami? To proste – stworzyć swoją wymarzoną listę życzeń. Komputronik proponuje swoim klientom łatwy i niezawodny sposób na trafiony prezent. Elektroniczna lista życzeń jest już dostępna na stronie www marki.
„Nie dla nerda” – Komputronik Gaming z nową identyfikacją wizualną

temu

Wyrazistość, estetyka oraz prostota to wyróżniki nowej identyfikacji wizualnej Komputronik Gaming. Marka odświeża wizerunek i planuje działania, które będą budować konsekwentną strategię opartą na filarach: społeczność, autorytet oraz lojalność.

Hackaton z Komputronik Biznes

Maraton programowania Imagine Hack organizowany przez Microsoft, którego partnerem był Komputronik Biznes, odbył się w weekend 13/14 stycznia w Warszawie, Poznaniu, Gdańsku i Łodzi. W poznańskiej edycji wydarzenia wzięło udział niemal 30 studentek i studentów z Poznania, Szczecina i innych miast w Polsce. Patronat honorowy nad wydarzeniem objęło Ministerstwo Cyfryzacji.