Dla tych, którzy podsumowują rok 2017
Dla tych, którzy podsumowują rok 2017

Dla tych, którzy podsumowują rok 2017

Opublikowany

Ubiegły rok był dla marki Komputronik wyjątkowo rozwojowy. Które działania przeniosły się na popularność marki, a które ją tworzyły? Przedstawiamy najważniejsze wydarzenia dla polskiej spółki.

Rok 2017 był dla Komputronik czasem wielkich wyzwań. Już na początku 2018 można stwierdzić, że firma spełniła wszystkie przyjęte przez siebie założenia, a nawet parę dodatkowych.

80 tys. produktów i powiększenie sieci sklepów

Komputronik stale dodaje nowe artykuły do swoich kategorii produktowych. Oprócz działu elektroniki i usług, nieustannie powiększa się też oferta działów RTV i AGD, Dom i ogród, Dziecko, Gaming oraz pozostałych.

W roku 2017 przekroczyliśmy próg 80 000 produktów w naszej ofercie, z czego jesteśmy niezmiernie dumni – chcemy, by nasi klienci znaleźli w naszym sklepie internetowym wszystko, czego szukają. Nie zapominamy także o sklepach stacjonarnych. W ubiegłym roku wystartowaliśmy z 22 nowymi salonami agencyjnymi, odbyły się także dwa duże re-otwarcia istniejących sklepów.

Sławomir Komiński, Dyrektor Sprzedaży Omnichannel w firmie Komputronik

Nowe artykuły wymagają oczywiście odpowiedniego składowania. Wiosną 2017 podpisana została umowa na powiększenie przestrzeni magazynu – jego powierzchnia wynosi teraz 30 554m2. Dla porównania – przestrzenie biurowe siedziby Komputronik mają obecnie powierzchnię 1520m2.

Zmiany, zmiany

Jednym z najważniejszych działań marketingowych roku 2017 była zmiana strategii komunikacji marki. Kampania teaserowa i akcja produktowa „Dla tych, którzy… Komputronik – mamy to!” została bardzo dobrze przyjęta zarówno przez klientów, jak i współpracowników oraz partnerów. Cała kampania widoczna była w działaniach online, kanałach własnych marki, nośnikach mobile oraz outdoorowych, w radiu i w kinach. Nowa strategia będzie kontynuowana w roku 2018. W związku z szybko rozwijającym się sektorem e-commerce, Komputronik zmienił też swoją wewnętrzną strukturę. Utworzony został specjalny dział omnichannel, który pozwala jeszcze lepiej koncentrować się na wszystkich działaniach wspierających sprzedaż internetową.
KT_Prowly_szablon-foto960x640.jpg

Rekordy sprzedażowe

Na pierwsze wyniki nowej strategii i wielokanałowej komunikacji nie trzeba było długo czekać. Rekordy sprzedażowe padły już podczas jednych z najważniejszych akcji konsumenckich w roku 2017 – Black Friday i Cyber Monday (obchodzonego szczególnie w branży IT). Przyjęta została wtedy rekordowa liczba zamówień – o 310% większa niż w roku ubiegłym, a ruch na stronie komputronik.pl wzrósł aż o 70%. Imponująca była też wartość zamówień – zanotowany został wzrost o 300% w stosunku do ubiegłego roku.

Za każdym biznesem stoi człowiek

Oscarowe selfie? Mamy to!

Oscarowe selfie? Mamy to!

Mijający rok był czasem równie owocnym z perspektywy Działu HR. Stało przed nim wiele wyzwań związanych m. in. z obszarami employer brandingu i tzw. „rynku pracownika”, a także employee experience.
Pracownicy Komputronik w Chill Roomie w siedzibie firmy

Pracownicy Komputronik w Chill Roomie w siedzibie firmy

W 2017 roku uruchomiliśmy profile Komputronik Kariera na Facebook’u i Linkedinie, aby jeszcze lepiej komunikować się z kandydatami, którzy chcieliby do nas dołączyć. Byliśmy obecni na targach pracy, na uczelniach i poznańskich Juwenaliach, gdzie bawiły się z nami tysiące osób. Między innymi dzięki temu otrzymaliśmy o 23% więcej aplikacji niż w roku ubiegłym, a finalnie zatrudniliśmy aż 294 nowych pracowników - opowiada Liliana Lisiecka, Dyrektor Działu Rozwoju Zasobów Ludzkich i Organizacji w firmie Komputronik
Pozyskanie nowych kandydatów to jednak nie wszystko. Dział HR zadbał także o obecnych pracowników.
Pracownicy Komputronik w Chill Roomie w siedzibie firmy

Pracownicy Komputronik w Chill Roomie w siedzibie firmy

Naszym obecnym pracownikom oddaliśmy do dyspozycji nowoczesny Chillout Room z trzema strefami umożliwiającymi zarówno aktywny wypoczynek, jak i masaż w strefie ciszy i relaksu. Przygotowaliśmy i wdrożyliśmy pakiety on-boardingowe, rozszerzyliśmy pakiety benefitów, wprowadziliśmy naukę i rozwój poprzez grywalizację – działo się! W efekcie udało nam się utrzymać poziom satysfakcji i zaangażowania wśród naszych pracowników, z czego jesteśmy dumni.

Liliana Lisiecka, Dyrektor Działu Rozwoju Zasobów Ludzkich i Organizacji w firmie Komputronik

Zespół Komputronik na Poznań Business Run 2017

Zespół Komputronik na Poznań Business Run 2017

Nowe kontrakty, nagrody i akcje specjalne

Rok 2017 był czasem nie tylko wyzwań, ale i celebracji sukcesów. Komputronik otrzymał m. in. nagrody od swoich partnerów Huawei, Microsoft i HP czy wyróżnienie w rankingu Mistrzowie Handlu 2017. Świętował podpisanie nowych kontraktów – jednym z nich jest rozbudowa szpitala w Słupcy, którą realizować będzie Komputronik Biznes. Firma Komputronik Biznes podpisała też umowę z Fundacją Carrots, wraz z którą będzie przybliżać tematy związane z nowymi technologiami podczas spotkań w całej Polsce.

Wspólnie ze swoimi partnerami Komputronik obecny był na najważniejszych branżowych eventach, takich jak PGA, ESPORT NOW czy Intel Extreme Masters. Razem z Lenovo zorganizował akcję 30 Days To Pro, promującą młodych i zdolnych graczy.

Wszystkie te wydarzenia przełożyły się także na popularność firmy w sieci. Kanały Komputronik w social mediach cieszą się coraz większym zainteresowaniem odbiorców, a główne fanpage marki na Facebooku: Komputronik, Komputronik Home oraz Komputronik Gaming przekroczyły próg 183 tys. fanów łącznie.

Udostępnij

Powiązane artykuły
Komputronik dla miłośników kawy

temu

Mała czarna, duża biała, z pianką, latte… Niejedno ma imię, a dla wielu jej spożywanie ma charakter rytuału, bez którego dzień byłby znacznie mniej przyjemny. Pobudza do działania, podnosi na duchu, a jej zapach potrafi ukoić nerwy. Kawa nie pyta. Kawa rozumie. Dla tych, którzy uwielbiają jej smak i aromat, Komputronik stworzył specjalną Strefę Kawy. 
Real Time Marketing w wydaniu Komputronika

temu

Tegoroczny Mundial nie zakończył się dla Polaków sukcesem. Seria porażek szybko zakończyła udział polskiej reprezentacji w walce o zwycięstwo i pozostawiła u kibiców niedosyt. Zupełne przeciwieństwo stanowią działania marek, które zainspirowane ważnym sportowym czasem, prowadziły zintensyfikowane kampanie reklamowe w oparciu o Real Time Marketing. Jedną z lepiej przygotowanych firm podczas ubiegłych Mistrzostw Świata był Komputronik, który zakończył turniej ze wzrostem odsłon witryny, odwiedzin w sklepie stacjonarnym i przede wszystkim ze wzrostem sprzedaży.
Wojciech Buczkowski: to był wymagający rok, ale wyniki są zadowalające – wstępne wyniki finansowe Komputronik w 2017 roku

temu

Znacznie niższy wynik brutto w porównaniu do ubiegłego roku oraz spadek EBITDA – to dane, które znalazły się we wstępnym podsumowaniu finansowym 2017 roku Komputronik. „To był wymagający rok, ale wyniki są zadowalające. Udało nam się utrzymać wzrost sprzedaży detalicznej i wzrost ogólnej marży” – komentuje wpływ zdarzeń jednorazowych na ostateczne rezultaty Wojciech Buczkowski, Prezes Komputronik S.A.
Łatwe płatności Apple Pay – już w Komputronik

temu

Usługa płatności Apple Pay to odpowiedź na aktualne potrzeby rynku. Klienci chcą płacić w sposób łatwy, szybki i przyjemny. Od 19 czerwca w Polsce usługa dostępna jest w Polsce, umożliwiając płatności mobilne, wykorzystując telefon zamiast karty płatniczej. W Komputronik płatności w takim modelu testowano już od kilku tygodni, dzięki czemu sklepy są w pełni gotowe na obsługę Apple Pay.