Komputronik zwiększa obroty

Komputronik zwiększa obroty

Opublikowany

Systematycznie wzrasta sprzedaż w sieci salonów Komputronik. Co wpłynęło na zwiększenie poziomu zaufania do firmy? Przedstawiamy najnowsze osiągnięcia polskiej marki.

Komputronik systematycznie powiększa ofertę handlową, rozbudowuje poszczególne kategorie, ale również tworzy nowe – oparte na wcześniej nieeksploatowanych obszarach. Stale rosnąca ilość produktów bezpośrednio przekłada się na wzrost zainteresowania ze strony klientów. Efektem jest zauważalnie wzmożony ruch w salonach stacjonarnych, do czego przyczynia się również sprzyjająca koniunktura.

Ponad 30% wzrostu sprzedaży internetowej

Zwiększoną sprzedaż Komputronik odnotowuje również w kanale internetowym, gdzie dynamika wzrostu osiągnęła ponad 30 procent. To wynik znacząco przewyższający średnią rynkową. Chcąc zapewnić dalszy potencjał wzrostu sprzedaży oraz obsługi rosnącego strumienia zamówień, Komputronik inwestuje w rozwój zaplecza sprzedażowego.

Wdrażamy obecnie unowocześnioną wersję systemu WMS, który pozwoli na dalszą optymalizację funkcjonowania magazynu i przyczyni się do obniżenia jednostkowych kosztów obsługi zdarzeń logistycznych.

Marcin Wnuk, Dyrektor Logistyki w firmie Komputronik S.A.

Wraz z końcem marca Komputronik rozpoczął proces uzbrajania nowych powierzchni magazynowych – powstaje dodatkowe pomieszczenie magazynowe o wielkości ponad 7.000 m². Znajduje się ono bezpośrednio przy magazynie centralnym w Komornikach pod Poznaniem.
Po oddaniu w użytkowanie nowej powierzchni magazynowej, co nastąpi w kwietniu tego roku, Komputronik będzie w posiadaniu przestrzeni użytkowej w magazynie centralnym o łącznej powierzchni 27.000 m². Po wliczeniu powierzchni dodatkowego magazynu buforowego, który znajduje się w Poznaniu, całkowity metraż wyniesie 33.000 m².
magazyn Komputronik.jpg

Frontem do klienta

Dla Komputronik kluczową i strategiczną kwestią nieustannie pozostaje całkowite zaspokojenie potrzeb klienta. Stale rosnąca pozycja na rynku to jeden z efektów, który potwierdza odpowiednią relację pomiędzy sprzedającym, a kupującym.

Ogromna elastyczność w realizacji zamówień, rozumiana jako spełnianie różnorodnych oczekiwań naszych klientów w kontekście kontaktu z marką Komputronik i realizacją zakupów jest naszą przewagą rynkową, coraz częściej docenianą przez klientów. Rośnie odsetek klientów korzystających z dobrodziejstwa modelu omnichannel.

Sławomir Komiński, Dyrektor Sprzedaży Omnichannel w  firmie Komputronik S.A.

Sławomir Komiński, Dyrektor Sprzedaży Omnichannel

Sławomir Komiński, Dyrektor Sprzedaży Omnichannel

Zarząd firmy nie zaprzestaje planowania i stale dostrzega nowe możliwości rozwoju. Szczególnie, że perspektywa postrzegania spółki coraz bardziej się zmienia - Komputronik to już nie tylko branża IT, ale i inne sektory handlowe. Kolejne korzyści przynieść może odblokowanie finansowania korzyści, co dostrzega Prezes Komputronik, Wojciech Buczkowski.

Ciągły rozwój i zwiększanie skali działania jest nieodłączną częścią naszego biznesu. Martwi mnie, że branża IT, z którą jednoznacznie identyfikowany jest Komputronik, postrzegana jest wciąż jako źródło potencjalnego ryzyka, co w istotny sposób katalizuje tempo naszego rozwoju. Odblokowanie możliwości lepszego finansowania, przede wszystkim ze strony sektora ubezpieczeń należności, byłoby ogromnym, pozytywnym impulsem do jeszcze większego przyspieszenia wzrostu skali naszego biznesu"

Wojciech Buczkowski, Prezes Zarządu Komputronik S.A.

Wojciech Buczkowski.jpg

Kopiuj tekst

Udostępnij

Powiązane artykuły
Komputronik dla miłośników kawy

temu

Mała czarna, duża biała, z pianką, latte… Niejedno ma imię, a dla wielu jej spożywanie ma charakter rytuału, bez którego dzień byłby znacznie mniej przyjemny. Pobudza do działania, podnosi na duchu, a jej zapach potrafi ukoić nerwy. Kawa nie pyta. Kawa rozumie. Dla tych, którzy uwielbiają jej smak i aromat, Komputronik stworzył specjalną Strefę Kawy. 
Real Time Marketing w wydaniu Komputronika

temu

Tegoroczny Mundial nie zakończył się dla Polaków sukcesem. Seria porażek szybko zakończyła udział polskiej reprezentacji w walce o zwycięstwo i pozostawiła u kibiców niedosyt. Zupełne przeciwieństwo stanowią działania marek, które zainspirowane ważnym sportowym czasem, prowadziły zintensyfikowane kampanie reklamowe w oparciu o Real Time Marketing. Jedną z lepiej przygotowanych firm podczas ubiegłych Mistrzostw Świata był Komputronik, który zakończył turniej ze wzrostem odsłon witryny, odwiedzin w sklepie stacjonarnym i przede wszystkim ze wzrostem sprzedaży.
Wojciech Buczkowski: to był wymagający rok, ale wyniki są zadowalające – wstępne wyniki finansowe Komputronik w 2017 roku

temu

Znacznie niższy wynik brutto w porównaniu do ubiegłego roku oraz spadek EBITDA – to dane, które znalazły się we wstępnym podsumowaniu finansowym 2017 roku Komputronik. „To był wymagający rok, ale wyniki są zadowalające. Udało nam się utrzymać wzrost sprzedaży detalicznej i wzrost ogólnej marży” – komentuje wpływ zdarzeń jednorazowych na ostateczne rezultaty Wojciech Buczkowski, Prezes Komputronik S.A.
Łatwe płatności Apple Pay – już w Komputronik

temu

Usługa płatności Apple Pay to odpowiedź na aktualne potrzeby rynku. Klienci chcą płacić w sposób łatwy, szybki i przyjemny. Od 19 czerwca w Polsce usługa dostępna jest w Polsce, umożliwiając płatności mobilne, wykorzystując telefon zamiast karty płatniczej. W Komputronik płatności w takim modelu testowano już od kilku tygodni, dzięki czemu sklepy są w pełni gotowe na obsługę Apple Pay.