Komputronik wprowadził system Dynamics 365 w celu optymalizacji procesów sprzedaży

Komputronik wprowadził system Dynamics 365 w celu optymalizacji procesów sprzedaży

Opublikowany

Komputronik Biznes podjął decyzję o wprowadzeniu systemu Dynamics 365, realizując tym samym jedno z pierwszych wdrożeń systemu chmurowego Microsoft w Polsce, który obsługuje procesy sprzedaży. Celem projektu było ujednolicenie wszystkich źródeł informacji o działaniach handlowych oraz usprawnienie realizacji procesów w tym obszarze. Komputronik Biznes podkreślił konieczność objęcia nowym systemem wszystkich pracowników działu handlowego, upowszechniając najlepsze praktyki sprzedaży. Kluczowe było również błyskawiczne uruchomienie systemu, co pozwoli uzyskać korzyści biznesowe w krótkim okresie. Docelowo z systemu będzie korzystać 180 użytkowników.

W 2017 roku została podjęta decyzja o połączeniu struktur niezależnych spółek Komputronik Biznes i Movity, które oferowały rozwiązania IT dla klientów biznesowych. Połączenie potencjału obu przedsiębiorstw, reprezentowanych przez niemal trzystu doradców, inżynierów i architektów rozwiązań oraz ogólnopolską siatkę wdrożeniowo-serwisową, zapewniło bardziej kompleksową ofertę dla klientów. Zespół sprzedaży połączonych spółek liczy obecnie kilkudziesięciu handlowców działających w centrali firmy w Poznaniu oraz 6 filiach w największych miastach. W ramach zespołu sprzedaży zostały powołane działy wertykalne, odpowiedzialne za dotarcie do określonych branż, m.in. administracji publicznej, służby zdrowia, handlu detalicznego oraz HoReCa.

Mając na uwadze dalsze podniesienie efektywności sprzedaży, firma Komputronik Biznes zoptymalizowała strukturę nowych jednostek biznesowych, porządkując jednocześnie sposób zarządzania informacją pochodzącą z wielu rozproszonych źródeł.

Wdrożenie Microsoft Dynamics 365 zbiegło się z procesem połączenia spółek tworzących ofertę dla klientów biznesowych. Zyskaliśmy jedno, skuteczne narzędzie, które wspiera wszystkie działania handlowe. Dysponujemy kompleksową informacją, pozwalającą na mierzenie sprzedaży i podejmowanie decyzji o jej optymalizacji

Sebastian Pawłowski, Wiceprezes Zarządu Komputronik Biznes

Co naturalne, Dynamics 365 integruje się również z funkcjonującym w firmie systemem chmurowym Office 365. W ten sposób handlowiec pracujący z systemem Dynamics 365 gromadzi wszystkie informacje na jednym ekranie, co zdecydowanie podnosi efektywność jego pracy.
komputronik-1.jpg

Wprowadzenie systemu Dynamics 365 pozwoliło uporządkować, ujednolicić i wzbogacić wiedzę o procesach sprzedaży. Obecnie mamy jasno zdefiniowane kroki działania. Rozwiązanie pozwala na monitorowanie procesów sprzedaży i ocenę czasu poświęcanego na realizację poszczególnych etapów. Dzięki zastosowanym mechanizmom system sam określa sposób działania i motywuje handlowców do efektywniejszej realizacji zadań, co wpływa na skrócenie czasu całego procesu

Sebastian Pawłowski, Wiceprezes Zarządu Komputronik Biznes

komputronik-2.jpg
Dynamics 365 w kompleksowy sposób objął ogromną bazę klientów Komputronik Biznes zapewniając możliwość ich pełnej segmentacji wg. takich kryteriów jak regiony handlowe, wielkość klientów, potencjał sprzedaży. Obsługuje całą część handlową, dział zakupów, który weryfikuje dostępność produktów oraz kontroling finansowy. Obok procesów sprzedaży, plany przewidują objęcie systemem Dynamics 365 obszaru marketingu.

System na bieżąco monitoruje poziom sprzedaży według określonych miar, co pozwala na stałe optymalizowanie procesu i dostosowanie do potrzeb rynkowych. Szczególnie istotna jest możliwość dostosowania procesów i analizy skutków wprowadzonych zmian

Sebastian Pawłowski, Wiceprezes Zarządu Komputronik Biznes

komputronik-7.jpg
W projekcie zastosowano sprawną metodykę projektową, co pozwoliło na realizację projektu w  krótkim czasie przy pełnej kontroli zakładanego budżetu.

Kierownictwo Komputronik Biznes zwróciło również uwagę na korzyści wynikające z wykorzystania modelu chmurowego, zapewniającego dostęp do rzetelnych danych z dowolnego miejsca, gdzie działają przedstawiciele handlowi oraz wybranego przez nich urządzenia. Chmura zapewnia faktyczną mobilność naszych służb sprzedaży. Daje ona możliwość szybkiego skalowania systemu w zależności od tempa rozwoju przedsiębiorstwa. Microsoft gwarantuje również, że nasze dane są przechowywane w bezpiecznym i elastycznym środowisku, co eliminuje konieczność administrowania i kupowania dodatkowych serwerów.

Firmy, które decydują się na rozwiązania chmurowe, stają się w pełni mobilne. Handlowcy z dowolnego urządzenia mają dostęp do aktualnych, rzetelnych danych i narzędzi analitycznych, które zwiększają szansę na sukces sprzedażowy. Dane przechowywane są w bezpiecznym i elastycznym środowisku, co eliminuje konieczność administrowania i kupowania dodatkowych serwerów. Możliwość szybkiego skalowania systemu pozwala dostosować go do aktualnego etapu rozwoju firmy

Justyna Klimuk, Dynamics 365 Business Group Lead z Microsoft

komputronik-8.jpg

Udostępnij

Powiązane artykuły