Zamknięty w czterech ścianach, zaniedbany mężczyzna, który swój cały wolny czas poświęca na siedzenie w fotelu przed ekranem monitora i ogłupiające gry komputerowe - to jeden z powszechnych, jednak fałszywych stereotypów dotyczących gracza. Tymczasem e-sport to rozwojowe, poszerzające horyzonty, a nawet, dla niektórych, całkiem dochodowe zajęcie. Kolejna edycja Intel Extreme Masters to okazja, żeby bliżej przyjrzeć się branży i środowisku graczy.
Kim jest współczesny gracz
Od lat obserwujemy, jak zmienia się wizerunek gracza. Powoli udaje się przełamać stereotyp zaniedbanego nerda, siedzącego całymi nocami przed komputerem, pogrążonego w izolacji od świata samotnika. Teraz ze słowem „gracz” coraz częściej kojarzymy osobę aktywną, dla której gry to pasja lub nawet ścieżka kariery zawodowej. „Gracz” przestał być outsiderem, a stał się pełnoprawnym, akceptowanym i dostrzeganym członkiem społeczeństwa. Bardzo duży wpływ na wizerunek graczy mają profesjonalni zawodnicy. To bowiem ich aparycja i sposób bycia jest wizytówką całej społeczności. Tutaj najlepiej widać wykonany postęp. Większość z nich stara się nie tylko o wysokie wyniki w grze, ale również dba o zdrowy styl życia, relacje społeczne, biznesowe oraz poświęca uwagę swojej kondycji fizycznej. Najlepszym przykładem może być znany polski gracz Jarosław "Pasha" Jarzębowski, który sylwetką zawstydziłby niejednego sportowca.
komentuje Piotr Janus, Brand Manager Komputronik Gaming
w przedziale wiekowym 35-44 lata, a i nie brakuje miłośników e-sportu powyżej 45 roku życia. Raport Krakowskiego Parku Technologicznego również wskazuje na różnorodny wiek graczy. Panelowe badania przeprowadzone na grupie 1000 polskich internautów w wieku od 15 do 55 lat, wskazują, że grami interesuje się aż 79% respondentów z tej grupy.
Hobby, które istnieje obok kariery zawodowej
Pasja, która może przerodzić się w pracę
W środowisku graczy nie brak inspirujących postaci, a już nawet sam e-sport przestaje być niszą. Oprócz tego, że pozwala się rozwijać, pozwala też zarabiać. Same pule nagród w organizowanych turniejach sięgają często milionów dolarów. Bardzo optymistyczne jest również to, że coraz więcej sukcesów na tym polu osiągają Polacy. Nie byłoby to możliwe, gdyby wpisywali się oni w funkcjonujące stereotypy. Wierzymy, że Polska ma olbrzymi potencjał e-sportowy, a rosnąca popularność takich eventów jak IEM w Katowicach tylko to potwierdza. Z IEM Komputronik jest związany z od pierwszej edycji, a obecnie jest również oficjalnym partnerem Polskiej transmisji z wydarzenia. Wspieramy bowiem zarówno młodych, aspirujących graczy, jak i profesjonalne rozgrywki, chcąc tym samym brać czynny udział w rozwoju e-sportu w naszym kraju.
mówi Arek "Radyjko" Popiel, prowadzący kanał Komputronik Gaming, komentator e-sportowy
E-sport, a… sport
w nadchodzącym Intel Extreme Masters. Coraz większa liczba zaangażowanych w projekt, wsparcie topowych marek oraz skala odwiedzających pozwalają sądzić, że branża będzie się rozwijać jeszcze dynamiczniej, a stereotypy o graczach niebawem staną się już tylko historią.
Komputronik to jedna z największych i najdłużej działających sieci sklepów ze sprzętem komputerowym, oprogramowaniem, akcesoriami elektronicznymi oraz produktami RTV, AGD i HOME. Obecnie marka posiada prawie 140 placówek stacjonarnych w całej Polsce, a także prowadzi sprzedaż internetową. W szerokiej ofercie znajduje się ponad 100 tysięcy produktów kilkuset marek. Spółka wchodzi w skład grupy kapitałowej Komputronik, do której należy również Komputronik Biznes sp. z o.o., Komputronik API sp. z o.o., Benchmark sp. z o.o., Idea Nord sp. z o.o., Movity sp. z o.o., a także czeska spółka K24 s.r.o. i niemiecka Komputronik GmbH.