Mobilny serwisant to aplikacja, która została stworzona na potrzeby obsługi zleceń serwisowych i zarządzania zadaniami pracowników w terenie. Doskonale sprawdzi się jako narzędzie do kontroli i ewaluacji zadań.
Mobilny Serwisant to funkcjonalne narzędzie wspierające pracę zespołów techniczno – serwisowych. Aplikacja wykorzystuje zlecenia z bazy danych zgłoszeń serwisowych. Zlecenia nie są wprowadzane w aplikacji, a jedynie pobierane i aktualizowane poprzez odpytywanie czasowe oraz na żądanie źródła danych. Dzięki rozwiązaniom programistycznym można ją zintegrować z bazą zgłoszeń serwisowych. Możliwość integracji z zewnętrznymi systemami pozwala także na dopasowanie aplikacji do indywidualnych potrzeb każdej organizacji.
Poprzez wykonywanie zleceń w aplikacji, pracownik zostawia wpisy, które na poszczególnych etapach obsługi aktualizowane są w odpowiednich sekcjach danego zlecenia. Między innymi są to informacje dotyczące stanu urządzeń serwisowanych, informacje o wygenerowanym protokole wraz z załącznikami oraz zaktualizowane wartości pól w bazie zleceń wynikające z podjętych kroków działań. Aplikacja oparta jest o architekturę klient – serwer, a także wspiera wyświetlanie informacji na urządzeniach mobilnych.
Do pracy serwisanci wykorzystują tablety, dzięki czemu są mobilni i mogą na bieżąco uzupełniać postęp pracy. Co ważne, do obsługi aplikacji można także wykorzystać posiadane już narzędzia. System posiada funkcjonalności informowania serwisantów na bieżąco o nowych zgłoszeniach, jak również o niektórych akcjach podejmowanych przez członków zespołu.
Dzięki wdrożeniu zaprojektowanej przez Komputronik Biznes aplikacji można skrócić czas realizacji zleceń, na bieżąco zbierać dane z wizyt serwisanta, a także optymalizować prace poszczególnych pracowników i zespołów.